zaterdag 10 oktober 2009

Kip Cacciatore





Koop kipdelen aan het bot, bijvoorbeeld een hele kip. Ik gebruikte kip drumsticks, maar ik heb dit ook al eens gemaakt met kippepoten.
Ik nam een braadpan en bakte de kip aan alle kanten aan tot er geen roze vlees meer te zien was.
Ik fruitte een gesnipperd uitje, samen met een in blokjes gesneden wortel en stengel bleekselderij. Daarna goot ik een flinke scheut droge witte wijn erbij en liet dat een beetje inkoken.
Vervolgens ging er een half blik tomatenblokjes bij.
Ik voegde ook nog wat verse tomaten toe, een stuk of 2 à 3, dat vind ik altijd lekker.
De kippepoten gingen er weer bij en ik vulde het geheel aan met bouillon tot de kip net onder stond.
Ik liet alles anderhalf uur afgedekt sudderen, waarbij ik af en toe even ging kijken om de kip om te draaien.
Aan het eind nog even proeven of er zout en peper bij moet. Toen het klaar was strooide ik er nog wat verse peterselie over.

Dit is een heerlijk gerecht. De kip geeft ook smaak af aan de saus en valt van de botjes na zo'n lange stooftijd.


Pollo alla cacciatore

I bought chicken legs for this recipe. I browned them in olive oil and took them out of the pan.
I fried a chopped onion, carrot and sellery stick.
Then I added a splash of dry white wine and let it cook a few minutes.
I added half a can of chopped tomatoes and also added some fresh chopped tomatoes ( I always like fresh tomatoes in the sauce).
In with the chicken and enough chicken stock to cover the chicken.
I let it simmer for 90 minutes, checking every now and then and turning the chicken twice.
At the end of the cooking time I seasoned to taste with salt and pepper. I also added some chopped parsley.

This is a lovely recipe. After having simmered such a long time the chicken falls from the bone. Very good.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...