vrijdag 15 januari 2010

Panaeng curry met kip en groenten



Ik had zin in Thais eten vanavond. Dat kon ik wel organiseren met wat ik in huis had.



Ik sneed 300 g ontbeende kippedijen in blokjes. Ik haalde 150 g sperziebonen af, sneed ze in tweeën en kookte ze 15 minuten in lichtgezouten water. Ik sneed ½ paprika in blokjes.

Ik bakte de kip in een grote koekenpan tot ze aan alle kanten bruin was. Ik voegde 2 el panang currypasta toe (van het merk X.O., te koop bij de toko), en bakte die even mee. Daar ging een blik kokosmelk van 400 ml bij, 1½ el vissaus en 2 tl suiker. Toen ging de paprika erin. Zodra de sperziebonen een kwartiertje hadden gekookt, goot ik ze af en deed ze bij de curry. Ik liet het nog even goed doorwarmen en serveerde het met rijst.

Heel lekker. En supergemakkelijk met zo'n kant-en-klare currypasta. De vissaus geeft een lekker smaakje eraan. Begin met een eetlepel en voeg daarna naar smaak nog wat toe. Hetzelfde geldt voor de suiker, begin met 1 theelepel en voeg naar smaak nog wat toe. Veel proeven dus!

Panang curry with chicken and vegetables

I felt like Thai food this evening. That could be arranged with the ingredients I had in the house!

I cubed 300 g chicken. I removed the ends of 150 g green beens and halved them. Ik cooked the beans in salted water for 15 minutes. I cubed half a red bell pepper.

I pan-fried the chicken until brown on all sides. I added 2 tbsp panang currypaste from a jar. After a few minutes I added 400 ml coconutmilk and stirred to combine.

I added 1 tbsp fish sauce and 1 tsp sugar. I tasted it and added some more of both. I added the bell pepper, and when the beans had cooked for 15 minutes, I drained them and added them too.
I let it warm through and served with rice.

This was very good. And very easy with the curry paste from a jar. I used the brand X.O. Don't leave out the fish sauce. It gives a particular, but delicious taste. The sugar completes it.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...