dinsdag 24 november 2009

Tortilla's met picadillo



Weer een Mexicaans receptje uit het boek van mevrouw Ortiz.



Ik verwarmde per persoon 2 tortilla's in de oven. Ik sneed 250 gr mager rundvlees in reepjes en bakte het in een koekenpan. Ik voegde een gesnipperde ui en een teentje knoflook toe en liet alles bruin worden. Daarna deed ik er een in stukjes gesneden appel, 20 gram rozijnen, 6 met piment gevulde olijven, 3 ontvelde en in stukjes gesneden tomaten, 1/8 tl gemalen kaneel, 1/8 tl gemalen kruidnagel en zout en peper naar smaak bij. Dat liet ik gaarstoven.

Ik smeerde een theelepel crème fraîche op een tortilla met een kwart van het vleesmengsel. Ik vouwde de tortilla tot een pakketje en legde het in een ingevette ovenschaal. Dat deed ik nog drie keer. Ik smeerde weer wat crème fraîche op de pakketjes samen met wat adobosaus (Recept volgt later) en daarna ging de ovenschaal 10 minuten in de oven op 160°C.

Ik serveerde het met kool in adobosaus.

Lekker recept. Echter, de kaneel met de appel gaf soms een associatie met appeltaart. Dat is nu niet een gewenste associatie met Mexicaans eten. Wellicht de volgende keer minder kaneel, of geen appel.



Tortillas with picadillo

I made a recipe from the book of señora Ortiz again.

I heated two tortillas per person in the oven.

I cut 200 gr lean beaf in strips and fried them until brown. I added a chopped onion and a chopped clove of garlic. When they were soft, I added one apple, in chunks, 20 gr sultanas, 6 olives filled with piment, 3 tomatoes, skinned and chopped, 1/8 tsp ground cinnamon, 1/8 tsp ground cloves and salt and pepper.

I distributed 1 tsp crème fraîche on each tortilla. Then I spooned ¼ of the meat mixture on each tortilla and formed them into a package. They went into a oven dish and there I distributed some more crème fraîche on them along with some Adobo sauce and parmesan cheese. I baked them in the oven on 160°C for 10 minutes, until the cheese was melted and the tortillas were warmed through.

I served it with Cabbage in adobo sauce.

Nice recipe. However, the combination of apple and cinnamon sometimes made me think of apple pie. That's not an association I wish for when eating Mexican food. Next time I'll try less cinnamon, or less apple. Let's see.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...