dinsdag 15 december 2009

Baso



Ik was wat op een Nederlandse blog aan het lezen, die van Klary Koopmans en zag haar post over Baso. Daar had ik nog nooit van gehoord. Er werd verwezen naar een filmpje van Eten met Bianca.
Het filmpje was erg leuk, en het recept leek me niet erg moeilijk om te doen. Maar...je hebt er ingemaakte kool voor nodig. Die had ik nog niet. Dus op naar de toko. De ingemaakte kool heet Tianjin dongcai en zit in een heel leuk stenen potje. Zie ook Ingemaakte chinese kool op Tokowijzer.



Ik mengde 250 g varkensgehakt met ca. 25 g ingemaakte kool en 1 ei. Verder bracht ik het op smaak met zout en peper.
Ik sneed 1 rode paprika in vieren. Ook halveerde ik 1 courgette. Die holde ik wat uit door de zaadjes eruit te lepelen.

Ik stoomde het gehakt en de groenten 15 minuten. Daarna vulde ik de groenten met het gehakt. Je kunt ook bladeren van een chinese kool nemen.

Ik maakte ook een sausje erbij. Dit bestond uit pindakaas, ketjap en citroensap. Bekijk het filmpje van Bianca voor de aanwijzingen.



Ik serveerde het met rijst. Het was erg lekker en inderdaad helemaal niet moeilijk.

Baso

I was reading on a Dutch blog from Klary Koopmans and saw a post on Baso. It referenced a movie from Eten met Bianca.
I liked it and thought it shouldn't be difficult to do myself, except....I didn't have the preserved vegetables Tianjin dongcai. So on my next visit to the Asian store I looked for this brown stone jar, and there it was. I took it with me.



I mixed 25 g of the Tianjin dongcai with 250 g minced meat (pork) and 1 egg. I seasoned with salt and pepper.
I quartered a red bell pepper. I halved a courgette/zucchini and scooped the seeds out.
I steamed both the meat and the vegetables separately, ca. 15 minutes. I filled the vegetables with the meat.

I served it with rice and a sauce made of peanutbutter, soysauce and lemon juice.

It was delicious, and indeed not difficult at all.

1 opmerking:

  1. Dat ziet er heel lekker uit! De link naar tokowijzer is veranderd, de ingemaakte Chinese kool staat hier: http://tokowijzer.nl/ingemaakte-chinese-kool

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...