zaterdag 2 januari 2010

Kruidige gehaktballetjes



Ik heb dit recept gevonden op de website van Goodfood Magazine. Hieronder heb ik het recept in het Nederlands gezet, zoals ik het gemaakt heb.



Neem 500 g gehakt. Welke soort maakt niet uit, ik heb gemengd gehakt genomen. Snijd een uitje heel fijn, en ook 2 teentjes knoflook. Doe het gehakt met de ui, knoflook en 2 tl kerriepoeder, 2 tl gemalen komijn, 1 tl garam masala, ½ tl paprikapoeder, 2 el verse koriander, 1 ei en 50 g broodkruimels (of paneermeel) in een kom. Voeg zout naar smaak toe. Ik gebruik 1 tl zout op 500 gram gehakt. Meng alles goed. Maak er kleine balletjes van en bak ze in een beetje olie.

Ik heb ze geserveerd met gekruide rijst. Kook hiervoor 120 g rijst met 1 tl pilav kruiden (toko) en ¼ tl zout. Voeg een handje rozijnen , een paar fijngesneden gedroogde abrikozen en wat geroosterde pijnboompitten toe. Ik heb ook nog wat gekookte sperziebonen toegevoegd, omdat ik die nog had. Garneer met een fijngesneden lente-uitje.

De balletjes waren heerlijk. Die kunnen op zichzelf ook goed als borrelhapje dienen. De pilav was ook erg lekker.


Indian meatballs.

I found this recipe on the website from Goodfood Magazine. I suggest you just have a look over there. This is a very nice website, with a lot of good recipes. Have a look!

For the pilav I cooked 120 g rice with 1 tsp pilav spices and ¼ tsp salt. I bought these in an Asian foodstore. I added a handful of raisins, some chopped dried apricots and some roasted pine nuts. I also addes some cooked green beens, just because I had them. I garnished the dish with spring onions.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...