donderdag 17 mei 2012

Thaise gebakken rijst



Ik vind mijn nieuwe manier van recepten noteren prettig, dus ik denk dat ik dit nog een poosje zo doe. Wat me niet zo beviel is de engelstalige variant in een aparte blog plaatsen, dus daar stap ik weer van af. Vanaf nu staan ze weer onder de nederlandse versie.

Ik ben wat op de Thaise toer de laatste tijd. Dit is wederom een lekker en bekend gerecht uit de Thaise keuken. Ik heb hem vegetarisch gemaakt, op de vissaus na. Je kunt er stukjes varkensvlees en garnalen doorheen doen, een typisch aziatische combinatie. Dit gerecht is lekker genoeg om zonder iets erbij te eten. Zorg dat je afgekoelde rijst hebt, liefst van de dag ervoor, maar dat hoeft niet per se. Als het maar droog is, zodat het goed bakt.






Bron:

QR-code naar boodschappenlijst:








Thai fried rice

Again a nice, famous, Thai dish. I made it vegetarian, except for the fish sauce. If you wish you could add pieces of pork meat and shrimps, a well known asian combination. This dish is good enough to eat on it's own. Take care to use coldn rice, preferrably from the previous day, although that's not necessary. It should be completely dry however, for it to fry well.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...