zondag 28 maart 2010

Ayam Percik



Ik ben dol op kip, en dan vooral de kippepoten, met het wat vettere en daardoor malsere vlees. Ik vond een recept op internet dat mij wel lekker leek. Het komt van My Kitchen Snippets.
Het was inderdaad erg lekker. Ik had geen sjalotjes, dus die heb ik weggelaten.



Maak 2 kippepoten schoon. Ik heb het vel laten zitten, want dat vind ik lekker. Het is natuurlijk wel vetter.
Maak een pasta in een hakmolentje, blender, vijzel of keukenmachine van de volgende ingredienten: 2 kemiri noten, 3 teentjes knoflook, 1 el chilipasta (sambal oelek is prima), 2 cm verse gember, 2 sjalotjes en 1 stengel citroengras. Roer hier 1 tl tamarindepasta, 125 ml kokosmelk, 2 el water, 1½ tl bruine suiker en zout naar smaak doorheen.

Smeer de kip in met het mengsel en laat een paar uur marineren.

Verhit de oven op 190°C (375°F). Leg de kip in een ingevette ovenschaal, samen met de marina. Dek eerst af met aluminiumfolie en bak een half uur. Haal dan de folie weg, draai de kip om, zodat de onderkant boven komt en laat een half uur bakken. Draai dan de kip nogmaals om zodat de velkant weer boven komt, smeer zoveel mogelijk van de marinade erop en laat nog een half uur bakken.

Ik heb het geserveerd met pompoencurry.

Ayam Percik
I love chicken, and especially the chicken legs with their darker and fatter meat. It is much more succulent than meat from the breast. I also love the skin, although it contains more fat.

I found this recipe on the internet, on My Kitchen Snippets' blog. You can find the recipe over here.

I left out the sjalots because I didn't have them on hand. And I didn't remove the skin. Furthermore I followed the recipe. Delicious!

I served it with butternut squash curry, look here for the recipe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...