zondag 27 juni 2010

Roergebakken kip met zwarte bonensaus



Ik zag dit recept op de site van Viet World Kitchen. Ik heb haar boek een tijdje geleden gekocht, Asian Dumplings, en sindsdien kijk ik wel eens op haar blog. Ik kwam dit recept tegen en het zag er wel lekker uit. Ik besloot het te maken. Het was inderdaad erg lekker.



Roer 500 g kipfilet, in blokjes, 2 tl maïzena, 1 tl Shaoxing rijstwijn, 2 tl lichte sojasaus en ½ tl zout door elkaar.

Prak in een kommetje 1 el gefermenteerde zwarte bonen met een vork, samen met 2 tl verse gember, 2 tl verse knoflook, 1 tl donkere sojasaus.

In een ander kommetje, roer 80 ml bouillon of water en 1 el Shaoxing rijstwijn.

Verhit een wok of diepe koekepan, en wanneer die heet is, voeg 2 el olie toe en verdeel over de bodem van de pan. Voeg 1 rode ui toe, in plakjes of partjes gesneden. Doe ¼ tl rode pepervlokken erbij (of meer als je van pittig houdt). Roerbak even tot de ui zacht wordt.

Schuif de ui naar de zijkant van de pan en voeg het vlees toe. Probeer dit in één laag in de pan te leggen en laat 1 minuut bakken. Keer het vlees en laat nog een minuut bakken.

Snijd 1 wortel in schuine plakjes. Voeg ze toe samen met de zwarte bonen mix. Roerbak een halve minuut. Voeg het bouillonmengsel toe, nog ¼ tl zout en roerbak nog 2 minuten tot de kip gaar is. Roer 1 lente-ui toe, in reepjes gesneden.

Ik heb het geserveerd met noedels.


Bron: Viet World Kitchen



Stir fried Chicken with Black Bean Sauce

I saw this stir-fry recipe the other day on the blog of Viet World Kitchen. I bought her book Asian Dumplings and since then I recently visit her blog. I thought I would like this recipe, and yes, I did. Very nice. Check it out! I served it with noodles.

Stir fried Chicken with Black Bean Sauce

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...