vrijdag 30 december 2011

Kerstmenu 2011


Het kerstmenu dit jaar is op dezelfde manier tot stand gekomen als vorig jaar. Elk familielid maakte iets klaar, althans, de vrouwen. Edwin, mijn man, kookt nooit. Mijn vader wel (wij koken regelmatig samen op de woensdagavond), maar op een dag als dit was het een beetje te vermoeiend, aangezien de lokatie dit jaar bij mijn ouders thuis was.

Ik was vergeten een fototoestel mee te nemen, en dacht er te laat aan het fototoestel van mijn vader te vragen. Helaas, geen foto's dus. Ik zal de gerechten allemaal nog een keer moeten klaarmaken. Dan kan ik het gerecht plaatsen met foto. Het gerecht van Lucille kan ik wel vast prijsgeven, want zij koos een gerecht van mijn blog. Het was weer erg lekker.

Het menu.
Bladerdeegtaartje met witlof en balsamico-siroop, door Jacqueline.
Garnalenrisotto, door Claudia (mijzelf).
Gemarineerde lamskoteletjes met knoflook-aardappelpuree en peultjes, door Lucille.
Alternatieve tiramisĂș, door Mini.



Christmas menu 2011

Just like last year, each family member cooked something for Christmas dinner. That is, the women. My husband, Edwin, never cooks. My father does (we regularly cook together on wednesday evenings), but now it was a bit too tiresome. More so, because the event took place at my parents' place this year.

I had forgotten to bring my photo camera, so I couldn't make pictures for my blog. That means I'll have to make the dishes again. The recipes will follow in time. Only my sister Lucille's dish can already be revealed, because she chose a recipe from my blog.

It was a nice family gathering. And dinner was good. Very good.

The menu
Puff pastry tarts with chicory and balsamico-syrup, by Jacqueline.
Shrimp risotto, by Claudia (me).
Marinated Lamb cutlets with garlic-potato mash and snow peas, by Lucille.
TiramisĂș differently, by Mini.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...